Arkadaşlar bu aralar çok sık ürün tanıtımları görüyor ve
inceliyorum. Bazıları aldıkları ürünü tanıtırken promosyon olarak vermiş
oldukları bir diğer ürünü de es geçmiyor ve değerli yorumlarını paylaşıyor.
Şimdi size bizleri sevindiren, ‘ayyy
bedavadan bir de buna sahip oldum’ dedirten bu ürünlerin arka planında neler
olduğunu anlatacağım. Kapıyı aralıyorum haydi gelin…
Şimdi aldığınız ürün eğer bir gıdaysa örneğin; cips aldınız..
Cipleri bazen ikili yada üçlü olarak birleştirip paketleyerek satışa sunarlar..
Slogan genelde ‘denemeniz için biraya getirdik’ şeklinde tamamen iyi niyet
gösterir. Ancak işin iç yüzü maalesef öyle değil. Bu ürünler genelde kullanım
tarihleri geçmiş yada geçmek üzere olan ürünlerdir. Bazı firmalar olayı
abartıp en arkaya yeni ürünü koyarlar ki bakıldığında o ürünün son kullanma
tarihini görüp gönül rahatlığıyla alın.. Oysa en öndeki ve ortadaki ürünün
tarihi genelde geçmiştir (geçmediyse de size ulaşıp evinize götürene kadar geçecektir.).
Bir diğer yöntem ise aynı ürünün ufak boyunu aldığınız ürünle birlikte verirler. Burada aldığınız ufak ürün ise (genelde/istisnalar kaideyi bozmaz) üretimi yapan makinelerin temizlenme işlemi sırasında makinenin içerisinden çıkarılan ziyan olmasın diye de ufak paketlerle üreticiye sunulan güya hediyeciklerdir. Bunu kıyma makinesi gibi düşünün. İçinde hep biraz et kalır bunu da kimse ziyan etmek istemez.
Bir diğer yöntem ise aynı ürünün ufak boyunu aldığınız ürünle birlikte verirler. Burada aldığınız ufak ürün ise (genelde/istisnalar kaideyi bozmaz) üretimi yapan makinelerin temizlenme işlemi sırasında makinenin içerisinden çıkarılan ziyan olmasın diye de ufak paketlerle üreticiye sunulan güya hediyeciklerdir. Bunu kıyma makinesi gibi düşünün. İçinde hep biraz et kalır bunu da kimse ziyan etmek istemez.
Aynı şey kozmetik ürünleri içinde geçerli yok deneme boyu,
yok denemeniz için hazırladık falan filan tamamen palavra.
Bu devirde insanlar birbirine bedava selam vermiyorken, kapitalist düzen size hediye mi verecek yapmayın gözünüzü seveyim..
Diyeceksiniz ki nereden biliyorsun.. Bir çok firmanın bu
ürünleri satışa nasıl hazırladığını görebilecek bir işe sahibim. Gözümle
görmesem demezdim ama baktım ki alanlar çoğunlukta bari neyi aldıklarını
bilsinler istedim. Ayrıca indirim ve kampanya dönemlerinde de dikkatli olmanızı öneririm. Zira aldığınız ürün, aslında hep kullandığınız ürün olmayabilir.
İyi alışverişler…
İyi alışverişler…
yağmur şimdi herkesi acayip kara kara düşüncelere boğdun iyi mi :))) tester kullanıcısı yada ürün tanıtıcısı olmadığım için kozmetik durumunu pek bilemesem de gıdalardaki rekabet işlemlerine kesin katılıyorum özellikle ön raf arka raf işlemlerine çok fazla denk gelip market müdürü ile tartışmışımdır.. zor işler zor..
YanıtlaSilAynen canım sıkıntılı bir konu. Ama sürekli tükettiğimiz ürünlerde eğer abartılı bir fiyat indirimi varsa almamakta fayda var. (Özellikle gıda ve kozmetikte..)
SilBu tip konularda dikkatli olmaya çalışırım ama yazdıklarınızdan sonra daha da dikkat etmek gerektiğini anladım. Sağlık teröründen başka bir şey değil bu. Paylaşım için çok teşekkürler :)
YanıtlaSilYorumun için ben teşekkür ederim. Sevgiler.
SilDemek ki neymiş ihtiyaç olmadığı sürece indirime kanıp ürün almamak gerekmiş. Ki ben zaten indirim takip edecek kadar zaman bulan biri değilim.
YanıtlaSilŞanslısın bu durumda :)
SilNe kadar kıymetli bir paylaşım.Kutlarım Yağmur, çocuklarla paylaştım hemen.Sevgilerimle canım :)
YanıtlaSilTeşekkür ederim Ece abla sevgiler,
SilSayenizde çok ilginç bir bilgi edinmiş oldum. Üzerine yıllarca düşünüp altından kalkamadığım bir konudur, sadece para kazanmaya odaklı bir firmanın bedava bir şeyler dağıtması. Elinize sağlık.
YanıtlaSilStoklar bu yöntemle eritilip kar sağlanıyor maalesef.
SilYağmurcum sabahtan beri yorum bırakmaya çalışıyorum bloggerda arıza vardı. şimdi iyi. twitterda da paylştım zaten.
YanıtlaSilşu pazarlama stratejileri hiç etik değil . kapitalizm zaten etik değil. uyanık tüketiciler olmak lazım.
çok güzel açıklamışsın teşekkürler
Sorma valla benim de içime dert oldu okuyup yorum yapamamak.. Şükür düzeldi. Valla neler oluyor hepsini yazmaya kalksam tam bir yazı dizisi çıkar.
SilMarketler de ayrı bir uyanık. Son kullanma tarihi yaklaşanları öne diziyorlar, yeniler arkaya. Rafın arkasından ürün alıyorum hep, birkaç defa da skt geçmiş ürün buldum raflarında, gıda hattını arayarak şikayette bulundum. Üç kuruş kazanacağız diye resmen insan sağlığı ile oynuyorlar.
YanıtlaSilBu düzeni ilgili firmanın merchleri düzenliyor genelde. Asgari ücretle çalışan bu personeller mecburen bu düzeni sağlamak üzere yetiştiriliyor maalesef..
SilBen özellikle yoğurt alırken arkalardan alıyorum. Onların son kullanma tarihleri daha uzun oluyor :) Bi zaman zehirli ayakkabı, zehirli tişört falan çıkmıştı. İnsan ne alacağını neye guvenecegini şaşırıyor. Tüketici dostu yazın için teşekkürler.
YanıtlaSilSormayın üretimden dağıtıma kadar bir çok firmayı takip ettiğimden tükettiğim bir çok ürüne yaklaşmaz oldum.
SilSevgili Yağmur ;
YanıtlaSilAcaba bu yazını okumasa mıydım oldum hani .... Bildiklerimi unutmaya çalışma çabalarım ....
Çok haklısın ve aslına bakarsan sık sık birbirimize tekrarlamamız gereken şeyler bunlar ...
Üçü bir arada granül kahveler gibi ...
İndirime giren süper ucuz ürünler gibi ...
Yürekten teşekkürler
Sevgiler
Faydalı olduysam mutlu.. Sevgiler,
YanıtlaSilSKT'ne bakmadan asla ürün almıyorum.
YanıtlaSilGıda ve makyaj alanındaki promosyonlara kapılmamak lazım. Direkt sağlıkla ilgili. Kuaförlerin kullandığı saç boyalarına bile dikkat edilmeli. Bir de markaları taklit eden sahte parfümler var ki aşırı tehlike saçıyor.
Uyarılar için teşekkürler, sevgiler:)
Rica ederim, sevgiler.
SilAma indirim sözü öyle gözümüzü boyuyor ki:(
YanıtlaSilMaalesef öyle.. Kim sevmez indirimi?
Sil